Využijte aktuálního zvýhodnění až 70 % - viz menu Slevy!

Batoh ČTYŘKOLÁK

Vršovický Čtyřkolák nebo pro někoho prostě Dvojka. Lokomotiva, která vznikla v roce 1936 přestavbou ze stroje 434.0148. Za svůj dlouhý parní život, který stále trvá zažila hrůzy druhé světové války a poté odsunutí tak trochu na druhou kolej od Sergejů a Bardotek. Byla spolehlivá při nákladní i osobní dopravě například mezi Prahou a Nymburkem. A v neposlední řadě za zvuku trampské hudby si to majestátně funěla po posázavské trati.

Kód: 2262/TMA
Značka: Locomotif
1 299 Kč
Kategorie: Ostatní
Druh: Batoh
Typ: Lokomotiva
Pohon: Parní
Barva: Tmavě modrá
Vyprodáno | 2262/TMA
1 299 Kč
Barva: Antracit
SKLADEM (2 ks) | 2262/ANT
1 299 Kč

Původní lokomotiva byla vyrobena v roce 1917 v továrně Breitfeld & Daněk ve Slaném. Při přestavbě stroje v roce 1936 byla lokomotiva přestavěna ze združené dvouválcové na mokrou páru na lokomotivu dvojčitou na páru přehřátou. Typický vzhled Čtyřkoláka udává dýmnice, která je protažena před běhoun a zároveň trubky, které jsou ohnuté šikmo směrem dozadu ke kabině a dolů k ochozu.

Nutno zmínit ještě dva pány, kteří pomohli Čtyřkolákovi na koleje. Prvním je Karl Gölsdorf, který byl hlavním konstruktérem u rakouské státní železnice a nahradil dvojčitý parní stroj sdruženým parním strojem - takzvanou dělenou expanzí. Druhým je Wilhelm Schmidt, který je podepsán pod vynálezem přehřívače páry a který svým nápadem zvýšil účinnost parních lokomotiv až o 30%. A stovky jiných, prostých obyčejných lidí s láskou ke kolejím.

Je až k neuvěření, co tato lokomotiva za dobu své existence, která stále trvá, na svých cestách po kolejích viděla. Kolik lidí tento stroj přežil a ještě přežije. Teoreticky se s ním mohla svést moje prabába, moje babička, moje máma, já a zároveň moje dcera.

 

 

Batoh, který nesmí chybět na žádné železniční akci. Můžete s ním jak do práce do depa, tak do školy či kanceláře. 

 

 

POPIS BATOHU:

Moderní bavlněný roll - up batoh s rukojetí, nastavitelnými polstrovanými popruhy a polstrovaným dnem. Praktická přední kapsa, která je z obou stran na zip. Hlavní přihrádka je rozdělena prakticky na dvě ploché části a zároveň je hlavní část uzavíratelná zipem a poté až kovovou přezkou.

 

Rozměr:  šířka 31 x výška 40/50 x h hloubka 10 cm

Objem: 19 litrů

Materiál: Bavlna

Barva:  Antracit, modrá

Přední strana batohu: Potisk lokomotivy / malé logo Locomotif

Zadní strana: Bez potisku

5
1x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x
Nevyplňujte toto pole:
5
SP Avatar autora | 22.6.2023
Krásný batoh. Kvalitní zpracování i materiál. Syn, 9 let, nadšený. Na výlety ideální.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Naše vlastní značka, pod níž dodáváme veškeré zboží z tohoto e-shopu.

Zakládáme si na kvalitních materiálech, originálním grafickém zpracování a trvanlivém sítotisku.

 

Materiálové standardy: OEKO-TEX STANDARD 100, OSC 100, ILO a další