
Říká se jí právem Rakušanka. Ve svém rodném listě to má černé na bílém - vyrobena roku 1961 v lokomotivce SGP Floridsdorf Wien.

Jejich revírem jsou Tatry, jejich tempo při zdolávání stoupání vražedné, jejich protivníci jsou namrzlé troleje a spadané listí.

Tak jako každej správnej pirát, i milovník parních mašin nosí Papouška!

V roce 1970 se ve Vysokých Tatrách konalo Mistrovství světa v severském lyžování. V předstihu bylo Československým dráhám, zajištujícím provoz na Tatranských elektrických...

Pro jednoho Panťák, pro jinýho Tornádo. Jedna kastle, dvě různý šťávy.

Hrdinka poválečného rozvoje elektrifikace československých drah.

Túčko, to je nehasnoucí hvězda úzkých kolejí! Ač název může vést k domněnce, že jde o aerodynamický stroj schopný letu, není tomu tak.

Vršovický Čtyřkolák nebo pro někoho prostě Dvojka. Lokomotiva, která vznikla v roce 1936 přestavbou ze stroje 434.0148. Za svůj dlouhý parní život, který stále trvá zažila hrůzy...

Slovenská Strela – višňová kráska se zlatou střechou s datem narození červenec 1936. Předkyně dnešního Pendolina, za kterou se otočí díky svému nadčasovému designu nejedna...

První mu říkal Panťák, druhý Žába a pro třetího to nebyl nikdo jiný než Emilka. Výroba prvních pantografů začala v roce 1964 a plánovaná životnost byla kolem 15 let. Poslední...

Taurus - jediný býk, který umí hrát na saxofon!