Využijte aktuálního zvýhodnění až 70 % - viz menu Slevy!

Zástěra SERGEJ

Nikdo této lokomotivě u nás neřekne jinak než Sergej. V Německu jsou to pro změnu Bubny Tajgy a v Polsku byl pokřtěn na Gagarina. Sergej - výkonný, milovaný, nenáviděný a zatraceně hlučný. Průvodce a odraz našich nedávných dějin.

Kód: 2528/BOR
Značka: Locomotif
390 Kč
Kategorie: Ostatní
Typ: Lokomotiva
Pohon: Diesel
Barva: Bordó
SKLADEM (1 ks) | 2528/BOR
390 Kč
Barva: Antracit
Vyprodáno | 2528/ANT
390 Kč

Dieselová lokomotiva řady 781 s elektrický přenosem výkonu, která byla u ČSD v roce 1966 označována T679.1 nebo T679.5 pro široký rozchod. Lokomotiva se spalovacím naftovým  motorem s dvanácti válci do V. Lokomotiva s hvězdou, která brázdila koleje celého východního bloku.Dieselová lokomotiva řady 781 s elektrický přenosem výkonu, která byla u ČSD v roce 1966 označována T679.1 nebo T679.5 pro široký rozchod. Lokomotiva se spalovacím naftovým  motorem s dvanácti válci do V. Lokomotiva s hvězdou, která brázdila koleje celého východního bloku.

Pochází z bývalého SSSR, z dnešního ukrajinského Lugaňska. Nebýt ale Maďarů, asi by nám tu neduněl.  Poptávka na mamuta, který utáhne hromadu uhlí přišla v roce 1964 od maďarské železnice MAV, která v té době trpěla nedostatkem nákladních lokomotiv.  Do tehdejšího Československa, do depa ve Zvolenu, dorazily první lokomotivy v březnu 1966. Tím tahoun uhlí poslal do věčného depa parní Štokry a ovládl nákladní dopravu. Pro osobní dopravu musel být v zimě nasazován s vytápěcím vozem - nevlastnil totiž  vytápěcí soustavu.

Poslední jeho cesta vedla 30.11.2002 z Nového Sedla do německé elektrárny Arberg, kam nevezl nic jiného než svoje oblíbené uhlí.
Jako zajímavost je asi fakt, že se v roce 1969 - 1970 objevil v jízdním řádu, kde byl nasazen do čela Západního Expresu a tím pádem vyšoupl z kolejí parního Albatrosa.
Jisté je, že vážil 116 tun  a v roce 1979 jich u nás bylo 599 ks. Byl tak hlučný, že potřeboval tlumič. Tvrdí se, že byl slyšet na kilometry daleko a že má na svědomí nejedno prasklé sklo na domech. Jestli byl motor z anglických ponorek Královského námořnictva se už asi nikdo nedoví. Jako pravá legenda si zaslouží být opředen malým železničním tajemstvím.

 

POPIS ZÁSTĚRY:

Zástěra na vaření s přední kapsou. 

 

Materiál: 80% polyester, 20% bavlna 

Gramáž220 g/m2

Barva: antracitová - krémový tisk nebo bordó - krémový 

Přední strana: Potisk lokomotivy / malé logo Locomotif

 

 

 

5
1x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x
Nevyplňujte toto pole:
5
JP Avatar autora | 17.4.2023
Zástěra je moc hezká.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Naše vlastní značka, pod níž dodáváme veškeré zboží z tohoto e-shopu.

Zakládáme si na kvalitních materiálech, originálním grafickém zpracování a trvanlivém sítotisku.

 

Materiálové standardy: OEKO-TEX STANDARD 100, OSC 100, ILO a další