Využijte aktuálního zvýhodnění až 70 % - viz menu Slevy!

Zástěra ČMELÁK

Téměř 8000 kusů lokomotiv brázdící koleje půlky planety - to už je pořádnej čmelín.

Kód: 3567/BOR
Značka: Locomotif
390 Kč
Kategorie: Ostatní
Typ: Lokomotiva
Pohon: Diesel
čmelák zástěra bordo
Novinka
Barva: Bordó
Na objednávku do 4 týdnů | 3567/BOR
390 Kč
Barva: Antracit
Na objednávku do 4 týdnů | 3567/ANT
390 Kč

Šestinápravová motorová lokomotiva řady 770 byla pod původním označením T 669.0 dodávána lokomotivkou ČKD Praha a podnikem Strojárske a metalurgické závody Dubnica nad Váhom. Prototyp byl vyroben v roce 1963, sériová výroba probíhala v letech 1967 až 1969. Pro ČSD bylo vyrobeno celkem 108 lokomotiv, další pak byly vyrobeny pro průmyslové vlečky. Lokomotivy sloužily převážně pro posun na seřaďovacích nádražích a pro vozbu manipulačních vlaků.

Významnější byly ovšem zakázky pro export. Právě vývozní verze pro země bývalého SSSR dala lokomotivě přezdívku. ČME3 - Čechoslovackij těplovoz Maněvrovyj s Električeskoj pěredačej (československá motorová posunovací lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu). Celkem bylo do bývalého Sovětského svazu dodáno 7459 lokomotiv, dalších několik stovek bylo exportováno do ostatních zemí - Albánie, Sýrie, Iráku a Indie. Jde o jednu z největších sérií lokomotiv jednoho typu na světě. I po šedesáti letech provozu mají na našich kolejích stále své nezastupitelné místo.

 

Slova Filipa Knapa z party nadšenců v České Třebové, která se o tohoto legendárního Čmeláka stará:
Lokomotiva 771.172 přezdívaná čmelák. Vyvinuta v ČKD a vyráběna v letech 1968-1972 v SMZ Dubnica nad Váhom pod označením “ČME3” se stala legendou na kolejích ČSD. Jedná se o jednu z nejpočetnějších řad vyrobených v bývalém Československu. Lokomotiva byla určena pro těžký posun a vozbu těžších nákladních vlaků. Tato konkrétní lokomotiva vydržela jako poslední ve službách Českých Drah v depu Česká Třebová. Díky tomu se například při ledové kalamitě v prosinci 2014 dostala i do čela mezinárodních expresů. V roce 2019 byla z pravidelného provozu převedena pod CHV Lužná u Rakovníka jako historické vozidlo, v dnešní době se o ní stará parta nadšenců v České Třebové v jejímž okolí bývá čmelák k vidění na historických akcích.

 

 

POPIS ZÁSTĚRY:

Zástěra na vaření s přední kapsou. 

 

Materiál: 80% polyester, 20% bavlna 

Gramáž220 g/m2

Barva: antracitová - krémový tisk nebo bordó - krémový 

Přední strana: Potisk lokomotivy / malé logo Locomotif

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Naše vlastní značka, pod níž dodáváme veškeré zboží z tohoto e-shopu.

Zakládáme si na kvalitních materiálech, originálním grafickém zpracování a trvanlivém sítotisku.

 

Materiálové standardy: OEKO-TEX STANDARD 100, OSC 100, ILO a další